بستن

۱-هنگام راه رفتن بايد دو تا پا نزديك به هم قرار بگيرند. چون اگر فاصله ي دوتا پا از هم زياد باشه آدم كمر درد و غيره ميگيره و زود خسته ميشه. اگر توجه كنيد،پيرزن ها يا پيرمرد ها يي كه هميشه كمرشان را به دست ميگيرند و از درد كمر مينالند،هنگام راه رفتن فاصله بين پاهايشان به اندازه ي يك دره است و...



 






بنابراين وقتي راه ميرويد،فاصله ي بين پاهايتان را به حداقل برسانيد.

۲-شخصي كه بصورت استاندارد راه ميرود،وقتي گام برميدارد،اول پاشنه پا را از زمين جدا كرده و بعد قسمت جلويي و سپس انگشتان پا را از زمين جدا ميكند.بعد پايي را كه از زمين جدا كرده با فاصله ي  عرضي كمي (بايد ببينين تا بهتون بگم اون فاصله ي كم چقدره)از پايي كه بر روي زمين استوار است و فاصله ي طولي مناسبي از پايي كه بر روي زمين استوار است،آنرا قرار ميدهد.

۳-شخصي كه راه رفتن استانداردي دارد،براي آنكه پايي كه از زمين جداست و ميخواهد آنرا بر روي زمين بگذارد و با پاي ديگر گامي بردارد،استاندارد ها را رعايت مي كند.

در اينجا هم اول بايد پاشنه ي پا را بر روي زمين بگذاريم،بعد قسمت كفي پا و درنهايت انگشتان را با زمين تماس ميدهيم.

بايد هميشه استاندارد ها رو بطور ناخودآگاه رعايت كنيم.

نحوه صحيح نشستن

بهترین حالت نشستن پشت میز این است که کمی بدن را به عقب متمایل کنیم، به طوری که زاویه ی بین ران‌ها و تنه حدود 135 درجه شود. البته از آنجایی که این زاویه ممکن است باعث سُرخوردن ما به عقب و حتی افتادن شود(اگر تکیه گاهی نداشته باشیم)، محققان به 120درجه هم رضایت داده اند. آنها می گویند این گونه نشستن می‌ تواند باعث کاهش کمر درد شود.

به گفته ی این محققان 32 درصد مردم بیش از 10 ساعت را در روز، به صورت نشسته سپری می ‌‌کنند و نیمی از آنان حتی برای صرف ناهار نیز،میز خود را ترک نمی‌ کنند و دو سوم مردم زمانی که از کار به منزل باز می ‌گردند، باز هم می ‌نشینند.

علاوه بر این، بررسی‌ها نشان داده است که یک سوم افراد به همین علت، یعنی بد نشستن های طولانی، از کمر درد رنج می برند. پس، از آنجا که بد نشستن می تواند با ایجاد فشار بر ستون فقرات و رباط‌ های مربوطه، انسان را دچار دردمزمن و بد شکلی کند، لازم است اصول درست نشستن را بدانیم تا دچار این مشکلات نشویم.

بیشتر ما در طول ساعات کاری، پشت میز و روی صندلی هایی نشسته ایم که نه به وضعیت قرار گرفتن شان توجه داریم ونه به نحوه ی نشستن خودمان روی آنها. اما وقتی که کارمان تمام می شود، از دردی که در کمر و گردنمان حس می کنیم، می‌فهمیم که باید نشستن خود را اصلاح کنیم.

وقتی که زاویه ی نشستن ما قائمه باشد، انحنای طبیعی ستون فقراتمان کمتر شده و باعث می‌ شود به صفحه های ژله ای بین مهره ها فشار بیشتری وارد شود. در ضمن ثابت نشستن طولانی با فشار پی در پی، باعث خوردگی و ساییدگی مهره ها و نرسیدن خون کافی به دیسک و سخت شدن و کاهش قابلیت انعطاف آن می شود.همه ی این عوامل دست به دست هم داده و ما را دچار کمردرد می کنند.

در نهایت هم این ما هستیم که باید تصمیم بگیریم آیا می ‌خواهیم درست بنشینیم تا سالم بمانیم، یا اینکه با تنبلی، تسلیم کمردرد می شویم و یک عمر عذاب می کشیم.

نحوه صحیح خوابیدن 

     خوابیـدن:

افراد حدود هشت ساعت از شبانه روز را در حالت خوابیده به سر می برند و این زمان در مورد کودکان بیشتر است . اگر فرد وضعیت صحیحی در هنگام خواب نداشته باشد فشارهای زیادی روی مفاصل و عضلات او وارد خواهد شد و چه بسا زمینه ساز تغییر شکل نیز بشود.







وضعیت های نادرست خوابیدن :







خوابیدن روی شکم :

اینگونه خوابیدن موجب افزایش قوس کمری و اختلال در تنفس می شود فرد مجبور است که صورت خود را به یک سمت بچرخاند و عضلات یک سمت گردن در حالت کشیده و سمت دیگر در حالت کوتاه شده قرار می گیرند. اگر فرد بلافاصله بعد از خوردن غذا بخوابد و خوابیدن او رو به شکم باشد این شیوه خوابیدن می تواند در هضم غذا اشکالاتی به وجود آورد . بسیاری از افراد خوابیدن رو به شکم را از عوامل ایجاد کننده درد گردن، بی حسی دست ، سر درد و سر گیجه میدانند.

سعی کنید هرگز روی شکم نخوابید، اگر بدلیل کمردرد حاد ناگزیر

از این کار هستید حتماً یک بالش کوچک زیر شکم یا تنه

قرار داده و یک پا را کمی خم کنید و بالش زیر سر نگذارید.

خوابیدن به پهلو

در صورتی که فرد روی سطح نرم بخوابد بدن در داخل آن سطح نرم فرو می رود و در طول خواب در یک وضعیت نادرست قرار می گیرد تکرار این حالت می تواند دردهای عضلانی و مفاصل را به دنبال داشته باشد و منجربه بروز تغییرشکل در ستون فقرات می شود. همچنین استفاده از بالش کوتاه و یا بلند نیز عوارض مشابهی را به دنبال خواهد داشت .

خوابیدن به پشت

اگر فردی روی سطح کاملاً سفت یا نرم بخوابد و یا از بالش بلند استفاده کند با ناراحتی های عضلانی و مفصلی به ویژه در ناحیه گردن مواجه خواهد شد .

وضعیت های درست خوابیدن

توصیه می شود که از تختخوابهای خوب استفاده نمایید بنابرین موارد زیر را می توان توصیه کرد:

۱) اگر تختخوابی تشک فنری دارد بهتر است که آن تشک روی یک سطح چوبی قرار گیرد زیرا ماهیت فنرها طوری است که به مرور زمان شل می شود و روی تشک فرورفتگی به وجود می آورد و به همین علت باید همواره آنها را بازرسی کرد.

۲) تختخوابها باید مطابق با قوسهای بدن ساخته شوند و در صورت لزوم باید از حمایت کننده هایی نظیر بالش استفاده کرد افرادی که روی زمین می خوابند بهتر است که از دو عدد پتو استفاده کنند و روی زمین سفت نخوابند و بالش مورد استفاده بایستی نرم باشد.

خوابیدن به پهلو

فرد باید بالشی استفاده نماید که مهره های گردنی را در امتداد مهره های پشتی نگه دارد این بالش نباید کوتاه تر یا بلند تر باشد زیرا هر دو حالت مشکلاتی را برای ناحیه گردن ایجاد خواهد کرد . افرادی که دارای لگن پهنی هستند مخصوصاً خانم ها بایستی بین دو پا بالشی قرار دهند تا از اعمال کشش روی عضلات طرفی ران جلوگیری به عمل آید و همچنین در این افراد برای حفظ مهره های کمری در وضعیت درست یک بالش کوچک در پهلو قرار گیرد.

خوابیدن به پشت

بالش مورد استفاده بایستی طوری باشد که فشاری به عضلات و مهره های گردن اعمال نکند و آنها را در یک وضعیت درست نگه داری کند به طوریکه قوس گردنی حفظ شود. 



 

گرد آورنده : irsanat.com :( علی قادری )
تاریخ ارسال :  1393/2/03     
تعداد مشاهده :3879
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : سلامت و تندرستی


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 53
تاریخ :1403/2/29
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.